Fire

Vzdelávanie v manažmente a obchode

Ponúkame vzdelávacie kurzy zamerané na manažérske, obchodné zručnosti, komunikáciu, interpersonálne vzťahy atď. Semináre sú určené všetkým, ktorí sú denne v kontakte s ľuďmi – manažéri, obchodníci, zamestnanci podporných úsekov a to v ktoromkoľvek segmente. Školenia realizujeme interaktívnou formou s nácvikom modelových situácií, kde má účastník možnosť si na konkrétnych úlohách overiť spôsoby žiadúceho správania
pod profesionálnym mentoringom lektorov.
Počet účastníkov v jednej skupine je 7 – 15 v závislosti od témy. Školenia sú koncipované v rozsahu dva až tri dni. Vysoko efektívna je realizácia viacmodulových školení, kde jednotlivé moduly na seba logicky nadväzujú a vďaka synergii poznatkov môžu účastníci získané skúsenosti uplatňovať v praxi komplexne a so znalosťou kontextu
a súvislostí. Osobitnú pozornosť venujeme implementácii získaných poznatkov a zručností do každodennej práce účastníkov tréningu, k čomu poskytujeme implemetačné nástroje.
Základnú ponuku vzdelávacích seminárov situačne špecificky upravujeme podľa potrieb zadávateľa.

Rozvoj osobnosti manažéra

Cieľ: Poznanie druhých cez vlastné sebapoznanie a využitie týchto poznatkov v riadení ľudí a komunikácie
s klientmi.

Obsahové zameranie

  • sebapoznávanie a poznávanie jednotlivých typov osobností
  • zložky osobnosti a temperamentové typy
  • autodiagnostika osobnostnými testovými a dotazníkovými metódami
  • identifikácia vlastných potenciálne rizikových osobnostných stránok
  • význam sebapoznávania a poznania osobnosti druhých

  • Odporúčaný rozsah: 2 dni

    Efektívna komunikácia a vedenie podriadených

    Cieľ: Zlepšenie schopnosti budovať efektívnu komunikáciu založenú na vedomom používaní princípov komunikácie
    a ich využívanie vo samotnej riadiacej činnosti.

    Obsahové zameranie

  • pochopenie role manažéra v organizácii
  • prehĺbenie pozitívneho prístupu a s ním spojených komunikačných nástrojov, ako základného prístupu manažérskej komunikácie
  • rozpoznávanie a eliminovanie komunikačných bariér
  • zlepšenie schopnosti aktivizovať potenciál podriadených pochopením a využívaním rôznych druhov motivácie
    a stimulácie

  • Odporúčaný rozsah: 2 dni

    Vedenie hodnotiacich pohovorov

    Cieľ: Prehĺbenie vedomostí a zručností vo vedení hodnotiacich pohovorov.

    Obsahové zameranie

  • rozlišovanie hodnotenia výkonu od hodnotenia osobnostných charakteristík
  • systém riadenia pomocou cieľov
  • cielená a účinná motivácia
  • vedenie hodnotiaceho pohovoru s úspešným, priemerným a menej úspešným zamestnancom

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Koučing

    Cieľ: Prehĺbenie vedomostí a zručností v oblasti koučovania.

    Obsahové zameranie

  • pochopenie role manažéra ako kouča
  • koučovanie ako nástroj individuálneho rozvoja a zvyšovania výkonnosti
  • získanie prehľadu o základných efektívnych nástrojoch komunikácie koučovania a získanie osobnej spätnej väzby na súčasnú úroveň ich používania
  • vytvorenie akčného plánu na osobný rozvoj

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Vedenie porád a workshopov

    Cieľ: Prostredníctvom poznania princípov efektívneho vedenia porád a workshopov zlepšenie schopnosti ich prípravy, riadenia a vedenia.

    Obsahové zameranie

  • riadenie a vedenie porád ako súčasť manažérskej práce
  • prezentácia, argumentácia a motivácia účastníkov porady
  • poznanie faktorov zapojených do procesu rozhodovania v rámci porád
  • workshop a skupinová kreativita
  • praktické nácviky tvorivých metód

  • Odporúčaný rozsah 1deň

    Riadenie zmien

    Cieľ: Zrýchľovanie a zefektívňovanie riadenia zmien cez poznanie zákonitostí procesu riadenia zmien.

    Obsahové zameranie

  • definovanie zásadných prekážok a podmienok pre plnenie role “agenta zmien”
  • pochopenie a prijatie nevyhnutnosti zmeny
  • poznanie základných faktorov analýzy zmien
  • typy a fázy zmien
  • plánovanie a implementácia zmien
  • porozumenie motívov a kľúčových parametrov, ktoré ovplyvňujú rôzne prístupy ku zmenám a ich využitie

  • Odporúčaný rozsah 1deň

    Projektový manažment

    Cieľ: Zlepšenie schopnosti používať adekvátne metódy, nástroje a efektívne riadiť a realizovať projekty
    s maximálnym využitím dostupných zdrojov

    Obsahové zameranie

  • definovanie projektu
  • organizačná štruktúra projektu
  • metódy a nástroje projektového manažéra
  • riadenie okolitého prostredia, stanovovanie priorít a riadenie času projektového manažéra
  • vedenie projektového tímu, využitie rôznych manažérskych štýlov
  • systém riadenia dokumentov
  • riadenie zmien v projekte
  • vyhodnotenie projektu
  • podmienky nevyhnutné pre úspech projektu

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Time manažment a stres manažment

    Cieľ: Získanie informácií o zdrojoch a intenzite stresových udalostí v práci manažéra, ich predchádzaní a znižovaní následkov distresu. Tréning praktických metód stres a time – manažmentu.

    Obsahové zameranie

  • diagnostika stresu a stresových udalostí v práci manažéra
  • vytvorenie osobného stresového profilu
  • zvládanie stresu a relaxácia
  • prevencia syndrómu “vyhorenia”
  • plánovanie času
  • zostavenie osobného časového profilu, tvorba priorít
  • príčiny ťažkostí s časom, identifikácia a eliminácia “zlodejov” času

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Efektívna prezentácia

    Cieľ: Jasné a presvedčivé prezentovanie.

    Obsahové zameranie

  • definovanie predpokladov úspešnej prezentácie
  • zvládnutie analýzy publika pred prezentáciou
  • zefektívnenie organizácie štruktúry a obsahu prezentácie
  • zlepšenie narábania s jazykovými i neverbálnymi prostriedkami v prezentácii
  • používanie vizuálnych prostriedkov na správnom mieste a primeraným spôsobom
  • zvládnutie trémy a ďalších sprievodných stavov pri prezentácii
  • registrovanie spätnej väzby poslucháčov
  • spracovanie nepríjemných otázok a útočnej diskusie

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Efektívna prezentácia pre pokročilých

    Cieľ: Zdokonalenie presvedčivosti osobného prejavu pri prezentáciách.

    Obsahové zameranie

  • rôzne typy situácií pri prezentácii
  • pokročilé komunikačné zručnosti pre prezentácii
  • osvojenie si zásad používania argumentov pri presvedčovaní
  • riadenie náročnej diskusie

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Key Account Manažment

    Cieľ: Pochopenie rozhodujúcich aspektov práce s kľúčovými klientmi, zdokonalenie systému práce, stratégie
    a plánovania dlhodobého vzťahu s klientom.

    Obsahové zameranie

  • Key Account Manažment
  • špecifiká rokovania s kľúčovými klientmi
  • stratégie riadenia a plánovania vzťahov s kľúčovými klientmi
  • systém práce s kľúčovými klientmi
  • stratégia koncentrovaného úsilia

  • Odporúčaný rozsah 3 dni

    Financie pre nefinančíkov

    Cieľ: Poskytnutie celkového pohľadu na oblasť a problematiku toku financií v spoločnosti.

    Obsahové zameranie

  • získanie uceleného prehľadu o problematike finančného riadenia so zameraním na controlling a riadenie nákladov
  • pochopenie dôležitosti riadenia peňažných tokov a nákladov pre konkurencieschopnosť firmy
  • uvedenie širších súvislostí finančného riadenia s ostatnými zložkami manažérskej práce
  • zoznámenie sa s konkrétnymi typmi účtovných výkazov, ich pochopenie a schopnosť identifikovať kľúčové údaje pre manažérsku prácu
  • porozumenie tvorbe a funkcii business plánu, práca s najdôležitejšími finančnými ukazovateľmi
  • orientácia v systéme rozpočtovania a vo funkciách rozpočtu pre každodennú prácu
  • metódy a pravidlá pri tvorbe odhadov

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Personalistika pre nepersonalistov

    Cieľ: Prehĺbenie znalostí a poskytnutie uceleného pohľadu na problematiku riadenia ľudských zdrojov.

    Obsahové zameranie

  • strategické riadenie ľudských zdrojov
  • proces získavania zamestnancov
  • nábor a výber
  • vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
  • rozvoj manažérov
  • motivácia riadenie pracovného výkonu
  • odmeňovanie
  • pracovno-právne vzťahy

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Marketing pre nemarketérov

    Cieľ: Prehĺbenie marketingových znalostí.

    Obsahové zameranie

  • filozofia marketingu a jeho úloha v riadení spoločnosti
  • marketingové rozhodovacie metódy
  • segmentácia trhu a jej význam
  • marketingový výskum
  • marketingové plánovanie
  • trendy v komunikácii a distribúcii

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Rozvoj osobnosti zamestnanca

    Cieľ: Poznanie ľudí cez vlastné sebapoznanie a využitie týchto poznatkov v komunikácií s kolegami a klientmi.

    Obsahové zameranie

  • sebapoznávanie a poznávanie jednotlivých typov osobností
  • zložky osobnosti a temperamentové typy
  • autodiagnostika osobnostnými testovými a dotazníkovými metódami
  • identifikácia vlastných rizikových osobnostných stránok význam sebapoznávania a poznania osobnosti druhých

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Profesionálna komunikácia s klientom, odhad a zvládanie náročných klientov a riešenie konfliktov

    Cieľ: Rozpoznávanie rôznych typov osobnosti klientov a voľba efektívnej stratégie komunikácie s nimi na základe ich správneho odhadu.

    Obsahové zameranie

  • odhad jednotlivých typov klientov a identifikácia náročných klientov
  • základné kroky pri jednaní s náročným klientom
  • rozlišovanie emócií a ich zvládanie pri komunikácii s klientom
  • zásady profesionálneho vystupovania v styku s klientom osobná efektívnosť v komunikácii s klientom
  • typy konfliktov a ich výskyt v práci
  • komunikácia s agresívnym, manipulatívnym alebo mlčanlivým klientom
  • rozvoj osobných stratégií riešenia konfliktných situácií

  • Odporúčaný rozsah 3 dni

    Trenažér obchodného rokovania

    Cieľ: Osvojenie hlavných zásad prípravy a vedenia obchodného rokovania a zvýšenie schopnosti flexibilného reagovania na zmeny v obchodom rokovaní.

    Obsahové zameranie

  • poznanie vlastností osobnosti podstatných pre obchodné rokovanie
  • fázy a osobitosti obchodného rokovania
  • tréning schopnosti empatie a spracovanie neverbálnych signálov v komunikácii počas rokovania
  • odhaľovanie lží a zatajovania faktov
  • modelovanie situácií v rôznych typoch rokovania

  • Odporúčaný rozsah 3 dni

    Vyjednávanie a negociačné taktiky v obchodnom rokovaní

    Cieľ: Zvýšenie náhľadu na stratégie, taktiky obchodného rokovania a voľbu efektívnych negociačných postupov.

    Obsahové zameranie

  • príprava na náročné obchodné rokovanie
  • voľba alternatív v jednotlivých fázach rokovania
  • usmerňovanie rokovania k cieľu “výhra – výhra”
  • najčastejšie chyby pri vyjednávaní
  • rozvoj dlhodobých vzťahov s obchodným partnerom

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Neverbálna komunikácia

    Cieľ: Rozlišovanie signálov v jednotlivých kanáloch neverbálnej komunikácie, odhaľovanie lží, zatajovania faktov
    a konštruktívne riešenie konfliktov.

    Obsahové zameranie

  • prvý dojem a jeho význam pre komunikáciu, neverbálne výrazové prostriedky, ich dekódovanie a využitie
    v aplikačných oblastiach (napríklad detekcia neúprimnosti)
  • identifikácia signálov konfliktu v kanáloch verbálnej a neverbálnej komunikácie
  • rozlišovanie emócií a ich zvládanie v komunikácii

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Budovanie tímu a tímová kooperácia

    Cieľ: Porozumenie konceptu tímovej spolupráce a budovania tímu ako komplexného nástroja pre dosahovanie pracovných výsledkov a využívanie synergie v tíme.

    Obsahové zameranie

  • tím, význam tímu a tímová spolupráca
  • druhy tímov
  • rozvoj tímu a tímové roly, optimálne zloženie tímu
  • správanie sa v tíme
  • potreby tímu a úlohy jednotlivca
  • budovanie efektívneho tímu, zlepšenie angažovanosti a výkonu
  • vypracovanie individuálnych plánov rozvoja v oblasti vedenia tímu

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Spoločenský protokol

    Cieľ: Zvyšovanie úspešnosti pri obchodných rokovaniach vďaka poznaniu a používaniu zásad spoločenského protokolu.
    Obsahové zameranie

  • celková osobná prezentácia, význam prvého dojmu
  • spoločenský protokol v osobnom a v pracovnom styku
  • úprava zovňajšku
  • používanie vizitiek
  • spoločenský protokol v jednotlivých typoch rokovaní

  • Odporúčaný rozsah 2 dni

    Multikulturálne rozdiely v obchodnom rokovaní

    Cieľ: Zvyšovanie profesionality vystupovania cez poznanie multikulturálnych rozdielov.

    Obsahové zameranie

  • multikulturálne rozdiely v obchodných rokovaniach
  • národné zvláštnosti pri rokovaniach
  • všeobecné rady účastníkom rokovaní s medzinárodnou účasťou

  • Odporúčaný rozsah 1 deň

    Špecifiká uplatnenia zákonníka práce

    Cieľ: Prehĺbenie poznatkov z pracovno-právnej oblasti.

    Obsahové zameranie

  • pôsobnosť Zákonníka práce – vymedzenie pojmov
  • pracovný pomer a pracovnoprávne vzťahy – pracovná zmluva, dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, skončenie pracovného pomeru, povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca, pracovný čas, dovolenka…
  • mzda
  • sociálna politika – stravovanie, vzdelávanie, materská a rodičovská dovolenka
  • náhrada škody – zodpovednosti
  • kolektívne pracovnoprávne vzťahy – odborová organizácia, zamestnanecká rada a zamestnanecký dôverník
  • uplatňovanie práva EU v SR v oblasti zamestnanosti a pracovnoprávnych vzťahov

  • Odporúčaný rozsah 1 deň

    Paticka

    Persea, s.r.o.  |  Grösslingova 4  |  811 09 Bratislava  |  tel. +421 2 5273 11 33  |  mob. +421 915 93 44 55  |  persea@persea.sk
    Fire